Terapia behawioralna dzieci i młodzieży

Terapia behawioralna, oparta na założeniach Stosowanej Analizy Zachowania (SAZ), to podejście terapeutyczne, które koncentruje się na modyfikacji zachowań poprzez systematyczne stosowanie zasad uczenia się. Celem tej terapii jest rozwijanie umiejętności społecznych, komunikacyjnych i adaptacyjnych u dzieci, zwłaszcza tych ze spektrum autyzmu.

W centrum terapii zawsze stoi dziecko – jego potrzeby, możliwości i tempo rozwoju, a praca terapeutyczna prowadzona jest z dużą uważnością i szacunkiem. Terapia opiera się przede wszystkim na wzmacnianiu – dostrzeganiu i rozwijaniu pożądanych zachowań, budowaniu poczucia sprawczości oraz stwarzaniu warunków do bezpiecznego doświadczania i uczenia się. Dzięki temu możliwa jest realna poprawa funkcjonowania dziecka – zarówno w relacjach społecznych, jak i w codziennym życiu.

Ważnym elementem terapii jest również zaangażowanie rodziców i opiekunów, którzy uczą się, jak wspierać dziecko w codziennych sytuacjach, co pozwala na utrwalanie nabytych umiejętności poza gabinetem terapeutycznym.

W ramach wolontariatu współpracuję z Fundacją Scolar, gdzie angażuję się w pracę terapeutyczną z dziećmi w spektrum autyzmu, rozwijając swoje umiejętności w Stosowanej Analizie Zachowania (SAZ). Pracuję również gabinetowo, oferując konsultacje oraz terapię behawioralną, podczas których indywidualnie wspieram dzieci w rozwijaniu umiejętności społecznych, komunikacyjnych i adaptacyjnych.